gerbenplaisier.reismee.nl

Bangkok baby!

Vrijdag 13 Juli heb ik Kuala Lumpur verlaten, al ging dat niet zonder slag of stoot. Het was duidelijk vrijdag de 13e. Ik was voornemens om van KL naar Bangkok te vliegen, en daar had ik dan ook een ticket voor gekocht. Op de luchthaven van Kuala Lumpur vroeg de incheckdame naar mijn vliegticket voor mijn reis Thailand uit. Kennelijk moet je kunnen bewijzen dat je Thailand ook weer een keer uit gaat, voordat je er uberhaupt in mag. Dat bewijs kon ik niet leveren, aangezien ik nog niet eens wist waar ik na Bangkok heen zou gaan. Ik werd verzocht om direct een ticket te kopen van Bangkok naar een bestemming buiten Thailand. Omdat ik dat niet wilde ontstond er een impasse. De incheckvrouw was namelijk net zo eigenwijs als ik, en dus moest ik maar op de manager wachten. Ik was niet de enige met hommeles, en dus duurde het wachten op die manager ruim anderhalf uur. Deze man bleek gelukkig wel voor rede vatbaar, en dus kon ik hem er van overtuigen dat ik van plan was om vanuit Thailand per trein naar Laos te reizen. Uiteindelijk mocht ik dus inchecken, en aan boord van het vliegtuig stappen, net voor de geplande vertrektijd. Helaas bleek het vliegtuig flinke vertraging te hebben, waardoor ik pas rond half 3 snachts in Bangkok aankwam. Er reden toen al geen treinen en bussen meer, maar gelukkig ontmoette ik 2 andere backpackers, met wie ik een taxi kon delen naar Khao San Road in het centrum van Bangkok. Khao San Rd is de backpackerstraatvan Bangkok. Toen ik daar om 4 uur aan kwam was het gewoon nog behoorlijk druk. This city never sleeps!

Zaterdag en zondag (14-7 en 15-7) heb ik wat sightseeing gedaan in Bangkok. Bangkok is echt een geweldige stad, je hoeft je hier werkelijk nooit vervelen. Je zou hier bij wijze van spreken zelfs gewoon een hele dag op straat kunnen gaan zitten, genietend van het bruisende stadsleven. Er loopt erg veel volk rond, van tamelijk divers pluimage. Naast Thaien lopen er erg veel toeristen, voornamelijk Britten en Nederlanders. De Thaise bevolking doet allemaal erg vriendelijk, al is het ze wel duidelijk om je geld te doen. ‘Hello, my friend! Taxi? Tuk-tuk? Massage?'. Al met al vind ik het een buitengewoon vermakelijk volk. Bangkok zelf is ook bijzonder mooi. De stad staat volgebouwd met boeddhistische tempels. Deze ‘wats' zijn stuk voor stuk adembenemend mooi. Verder vind ik rondlopen door zo'n grote stad ook altijd erg leuk. Overal is wel wat te zien. Ik kan dan moeiteloos een paar uur ronddwalen, vaak zonder te weten waar ik ben. Heerlijk!

Maandagochtend had ik besloten dat het wel eens tijd werd om iets nuttigs te gaan doen, en dus heb ik me ingeschreven voor een kookcursus. Dit bleek een wijs besluit. We gingen met een groep van 10 deelnemers en 2 koks eerst naar een lokale markt, waar de koks het een en ander uiteenzetten aangaande de te gebruiken ingredienten. Nadat we deze ingredienten grondig schoon hadden gemaakt en in stukken hadden gesneden, kon het kookfestijn beginnen. Het eerste gerecht was een soort soep, die we net als alle gerechten bereidden in een wok. Iedereen had een eigen wok tot zijn beschikking. De soep was, op z'n zachtst gezegd, verrukkelijk. Ook het tweede gerecht, Pad Thai, was ongelofelijk lekker. Zeker als je bedenkt dat ik het zelf bereid had. Van de andere gerechten is de naam mij helaas ontschoten. Het was in ieder geval erg leuk om te doen, en bovendien erg lekker om op te eten.

Dinsdagochtend (17-7) heb ik een busticket geboekt van Bangkok naar Chiang Mai, in het Noorden van Thailand. De enige optie was een nachtbus, die om achttienhonderd uur zou vertrekken uit Bangkok, en 12 uur later zou aankomen in Chiang Mai. Deze dinsdag bestond dus eigenlijk voornamelijk uit wachten. Gelukkig kun je je in Bangkok niet echt vervelen. Ik kwam toevallig een Nederlander tegen die ik een paar dagen daarvoor ook al had ontmoet, en met hem heb ik de dag doorgebracht. De busrit was allesbehalve plezant. 12 uur in een bus met weinig beenruimte is gewoon niet ideaal. Alors, je moet er wat voor over hebben!

Reacties

Reacties

Ieke

Leuk verslag Gerben! Nu ben ik benieuwd naar je verslag over de jungle trekking :)

(o)Leo

Hierbij nodigen we je uit voor een door jou bereide Thaise maaltijd bij ons thuis. Mjammie!

Wilco

Haha kookcursus. Je wordt zo nog eens is een eigenwijze burger :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours